آشنایی با لوله های کاروگیت

لوله های کاروگیت

لوله های کاروگیت

لوله های کاروگیت از جمله لوله های بسیار مدرن هستند که در در انگلیسی تحت عنوان CORRUGATED PIPE شناخته می شوند. این نوع لوله ها در واقع یکی از انواع لوله های فاضلابی هستند که در انواع زمینه های صنعت، کشاورزی، آب و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. شکل این نوع لوله ها مارپیچی و شیار دار بوده و سطح داخلی صاف و صیقلی دارند.

همچنین این لوله ها در جاهایی که نیاز به دوام و انعطاف پذیری زیادی است، مورد استفاده قرار می گیرند. موارد استفاده از این لوله ها در مصارفی مثل شبکه فاضلاب شهری، حمل آبراه ها و غیره استفاده می شود. برای داخل این لوله ها از رنگ های زرد و آبی استفاده شده و بیشتر برای ردیابی کردن کارفرما به وسیله ویدئوگرافی استفاده می شود.

مشخصات لوله های کاروگیت:

لوله های کاروگیت یا Corrugated Pipes، لوله‌هایی هستند که برای انتقال مواد مختلف از جمله آب، فاضلاب، گاز و غیره به‌کار می‌روند. این لوله‌ها از جنس پلیمر هستند. و به شکل موجداری هستند که از تعدادی شیار و برآمدگی تشکیل شده‌اند.

شکل موجدار این لوله ها باعث ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر در برابر فشار، شوک و فشار انحنا و تغییر جهت می‌شود. علاوه بر این، سطح داخلی این لوله ها از سطح صاف لوله‌های معمولی بیشتر است که باعث کاهش اصطکاک و جریان بهتر مواد درون لوله می‌شود.

این لوله ها برای کاربردهایی که نیاز به انعطاف‌پذیری و مقاومت بیشتری دارند، مانند سیستم‌های آبیاری، سیستم‌های فاضلاب و سیستم‌های تهویه مطبوع به‌کار می‌روند. همچنین از آن‌ها برای حمل و انتقال سیالات و مواد نیز استفاده می‌شود.

لوله های کاروگیت عموما از دو لایه پلی اتیلن ساخته مس شوند. و بیشتر در دو تیپ 16 و 31.5 بار تحمل فشار تولید می شوند. به این لوله ها لوله های خرطومی فاضلابی نیز گفته می شود.

برای آشنایی بیشتر با انواع لوله های پلیمری می توانید به مقاله لوله های پلیمری مراجعه فرمایید.

Picture of محمود آقازاده

محمود آقازاده

من محمود آقازاده متولد 1354 هستم. ساکن تهران هستم و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم. علاقمند به طبیعتگردی و کوهنوردی و چندین سال هست در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات صنعتی مشغول به فعالیت هستم.